4e dag - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu

4e dag

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

01 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Manhattan

Vandaag zijn we met de Ferry overgestoken naar het zuid punt van Manhattan. Daar hebben we een rondleiding gehad in het Financial District. Toen Addie en ik hier 25 jaar geleden waren werd er alleen maar gewerkt, nu na de financiële crash, zijn er naast kantoren ook appartementen en is het er veel levendiger.
We eindigde op 9/11, wat indrukwekkend om te zien hoe groot de gaten zijn van de torens die ingestort zijn en wat mooi om te zien hoe ze hiervan een monument gemaakt hebben. Na een tijdje hier rondgelopen te hebben zijn we gaan lunchen aan het water in Battery Park. Daarna zijn we naar en over de `brooklyn Brigde gelopen (wat honderden toeristen ook doen). Daarna zijn we met de watertaxi over de Hudson langs het Vrijheidsbeeld gevaren en hebben via het water de skyline kunnen bewonderen. Uitgestapt zijn we bij pier 45, West Village om vandaar uit te lopen naar de Highline. Wat mooi om te zien hoe ze een vervallen hoge spoorlijn omgetoverd hebben tot een mooie wandelpad met veel groen.
Nadat we deze helemaal uitgelopen te hebben hebben we de metro genomen naar Rockfeller Center, omdat we daar graag omhoog wilde en daar Manhattan bij Night wilde gaan bekijken, alleen waren we net te laat, alle kaartjes waren we. Dit gaan we nu morgenavond doen. Inmiddels is het 22:30 uur en zijn we weer terug bij onze camper, welterusten......

• 02 Augustus 2016 - 14:12

Yvonne Bloemers:

Hi Mirjam, leuk om het verslag te lezen. Was het goed gegaan met de WOW airlines? groetjes uit een regenachtig Schaijk

• 02 Augustus 2016 - 17:03

Will:

En......het was droog vandaag?!!