Dag 2 - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Manhattan

Na een goede nacht slapen, waren we allemaal voordat de wekker ging wakker. Opgestaan, aangekleed, spullen weer gepakt en om 6:50 uur stonden wij bij de shuttle te wachten om naar de AirPort gebracht te worden. Toen onze chauffeur hoorde dat wij met de trein gingen heeft hij ons daar afgezet.
Op het station aangekomen, hebben we iet te ontbijten gehaald en gewacht op de trein. Deze zou ons naar Philadelphia brengen. De treinen van Amtrak zijn luxe in ergelijking met die van de NS. Heerlijke comfortabel stoelen en voldoende ruimte voor je bagage. Wat ons tijdens de rit opviel is hoe mooi groen alles hier is, ondanks de verstedelijking.
Op het mooie station van Philadelphia aangekomen zijn wij op zoek gegaan naar een taxi, die ons naar het Camperverhuurbedrijf zou kunnen brengen.
Daar aangekomen, hadden we vrij snel "onze" camper en kon ons avontuur beginnen. Als eerste hebben wij de Wallmart opgezocht en boodschappen gedaan. We hebben onze ogen uitgekeken bij het assortiment, wat veel keuze van alles hebben ze hier. Bijna 2 uur later zijn wij toen vertrokken naar Liberty Habor RV in New York gereden, het was best wennen voor Addie om zo'n camper te rijden en tijdens de rit kwam al de eerste test, regen, heel veel regen. Maar de reis is goed gegaan en na geparkeerd te hebben op ons plekje, zijn we de camper gaan inrichten en klaarmaken voor de nacht.
Rond 17:00 uur zijn we met de metro naar Manhattan gegaan, opzoek naar een restaurant om daarna na de musical Aladin te gaan. Wat een prachtig theater is het Nieuw Amsterdam theater, het is te vergelijken met Tuschinski. Daar hebben we een prachtige musical gezien, mooie kostuums, goede dans en muziek. Vooral de geest was onze favoriet.
Na de musical zijn wij nog naar Times Square gegaan en hebben genoten van alle lichtreclames en de mensenmassa. Om 23:30 uur hebben we toen de metro teruggenomen en zijn daarna heerlijk gaan slapen......

• 31 Juli 2016 - 16:44

Will:

Hallo allemaal daar aan de overkant van het grote water. Wat leuk om te lezen wat jullie daar doen en hoe het jullie vergaat. De camper ziet er heel indrukwekkend uit en het is maar goed dat de parkeerplaatsen overal groot zijn. Je moet er toch niet aan denken om die ergens in de binnenstad van Ravenstein te parkeren.
    Nog maar net daar en je hebt al een shuttlebus, trein, taxi én metro gehad en nu dus zelf rijden! Veel plezier en geniet ervan.
    Liefs, Will

• 01 Augustus 2016 - 09:19

Olga:

Hoi allemaal,
    Wat fijn dat de heenreis goed is verlopen en jullie op tijd waren voor de musical :-)! Geniet nog van New York en uiteraard de andere plekken die jullie gaan bezoeken. Ook ik blijf jullie avontuur volgen!
    groetjes,
    Olga

• 01 Augustus 2016 - 10:39

Riet En Riekie:

Dag allemaal, wat fijn dat het tot nu toe zo goed is gegaan,leuk dat Cody bij jullie is wat een grote camper zeg dus plaats genoeg hoop ik, hier is alles goed we gaan nu zwemmen Groetjes