5e dag - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu 5e dag - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van Miriam Geel - WaarBenJij.nu

5e dag

Door: Miriam

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Manhattan

Vanochtend vroeg zijn we met de Ferry weer over gegaan naar Manhattan en hebben daar, na een klein stukje lopen, de metro gepakt naar het American Museum of National History. In dit museum is de film "Night at the museum" opgenomen. Yza wilde heel graag met alle "figuren" uit de film op de foto en daarom zijn wij in een sneltreinvaart door het museum gelopen. Jur daar en tegen heeft zijn eigen plan getrokken en nadat hij de theorie van de big bang gehoord en gezien had, heeft hij in het Imax theater een mooie film over alle natuurparken van de USA gezien. Onze indruk van het museum is dat het een mooi museum is met een grote collectie en dat je hier wel dagen in rond kunt lopen om alles goed gezien te hebben.
Daarna hebben we weer de metro Downtown genomen om vanuit Battery Park City met een driemaster mee te gaan zeilen.
Zo zijn we in de Hudson Rivier gebleven en hebben Ellis eiland en het Vrijheidsbeeld nogmaals goed gezien.
Daarna zijn we gaan lopen via Chinatown, Little Italië naar Washington park, waar we in Wickely Place in een engels restaurant gegeten hebben.
Hierna weer de metro gepakt naar Rockefeller Centre om naar de top of te rock te gaan om daar New York van bovenaf bij nacht te zien. Daarna zijn we nogmaals naar Time Sqaure geweest om op zoek te gaan naar een trui/vest voor Yza met NY erop. Daarna naar stone street waar we nog iets gedronken hebben en vervolgens met de metro terug naar de camper. Dit was onze laatste en langste dag in Manhattan en morgen gaan we verder, maar voor nu welterusten......

• 03 Augustus 2016 - 09:37

Riet:

Goede morgen wat hebben jullie er een geweldige dag van gemaakt hoeveel km. hadden jullie gelopen, vind het steeds spannend om te lezen erg leuk, geniet er maar van. De groetjes van ons hier.

• 03 Augustus 2016 - 10:05

Betty:

Hoi buurtjes ,
    Je zou zo in het vliegtuig stappen naar New York als je jullie verhalen leest : geweldige stad waar je ogen tekort komt ! Geniet er nog van en op naar nieuwe avonturen ......groeten uit zonovergoten Moraira

• 03 Augustus 2016 - 10:41

Olga:

Wauw, wat hebben jullie veel gezien in NY! Bedankt voor de inspiratie om er nog eens terug te keren, al is het alleen al voor dat museum. Nou mensen, goede reis naar de volgende bestemming en wederom heel veel plezier gewenst! Liefs, Olga

• 03 Augustus 2016 - 11:57

Norma:

Vandaag dus een camper dag en heerlijk om jullie heen kijken en juist ook de tijd nemen om dat wat jullie de afgelopen dagen hebben beleefd even te laten indalen. Ik hoop dat Iza haar geliefde ti heeft gevonden en daarmee een beetje USA gevoel heeft gekregen.
    Vanmiddag met Will naar Amsterdam voor de kook opnamen. een ander soort belevenis maar ook leuk. x n

• 03 Augustus 2016 - 20:59

(O)ma Corry:

Fijn jullie berichtjes gelezen te hebben. Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Voor het weer hoef je die plas dus niet over hoor ik wel, net zo veel regen als bij ons. Hoop dat het snel beter wordt (het weer dus) en goede reis naar het noorden. Groetjes Ma.